Khamis, 2 Februari 2012

Bagaimana Untuk Mount Fail ISO Dalam Windows 8

 

Fail ISO adalah memudahkan, jadi di sini bagaimana anda boleh memberi pemacu kepada mereka dalam Windows 8.

* Ia juga boleh di mount ke dalam mana-mana Windows yang lain.

* Sangat sesuai untuk Game yang berformat ISO

Mengapa imej ISO lebih digunakan hari ini?

Kini setiap fail adalah benar-benar bersaiz amat besar. Dalam usaha untuk menyimpan fail media ini penyimpanan berkapasiti tinggi diperlukan. Lebih-lebih lagi apabila ia datang kepada mana-mana media optik contohnya CD / DVD, DVD kapasiti besar yang kadang-kadang mungkin agak mahal. Dalam usaha untuk menyelesaikan masalah-masalah ini, terdapat beberapa aplikasi ISO yang mampu mewujudkan imej ISO mana-mana folder yang disimpan di dalam komputer anda. Jika imej ISO adalah lebih besar daripada saiz media optik standard, anda boleh mount secara langsung ke pemacu maya yang dicipta secara automatik semasa pemasangan aplikasi ISO ini. Jadi anda tidak lagi perlu bersusah payah mencari CD/DVD kosong lagi, jimatkan ^_^.

Aplikasi ISO yang kebanyakan diguna ramai ialah Ultra ISO,versi percubaan yang boleh dimuat turun dari Internet. Sebagai pengguna Windows 8 jika anda mahu untuk melancarkan apa-apa imej ISO selepas memuat turun dan memasang Ultra ISO anda dikehendaki mengikuti langkah-langkah diberikan dibawah:

1 Log masuk ke komputer Windows 8 atau Windows anda gunakan dengan administrator account.
2 Download Ultra ISO dari laman web dan install pada komputer anda. Ini akan secara automatik mencipta pemacu maya CD / DVD di mana imej ISO boleh dipasang.

1                  4


3 Dalam perintah mount mana-mana imej ISO yang telah diwujudkan, klik kanan pada imej dan dari menu konteks pergi ke UltraISO

7b6bc6cbb7

 

4 Klik submenu yang muncul di Mount ke drive(partition) X: (di mana X: boleh mana-mana huruf drive).

iso

#Untuk download: UltraISO , dekat page tu klik free trial.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan